Wymiana rozrządu - i bczenie, stukanie podczas skrętu w lewo
Wymieniłem rozrząd paski i pompa nowa i wszystko ok, ale podczas skręcania w lewo i dodania gazu zaczyna coś bucześ (jakiś taki stukot) przed wymianą tego nie było. W prawo jak skręcam to wszystko ok i tylko jak dodaję gazu tak się dzieje. Co to może być?
grejan, Rozrząd akurat nie ma nic wspólnego z układem kierowniczym :diabelski_usmiech
Jeśli przy skręcaniu w lewo,gdy dodajesz gazu i z prawej strony słychać turkotanie stawiałbym na uszkodzony prawy,zewnętrzny przegub
grejan, Może zbieg okoliczności.
Gdyby np. pasek ocierał o jakiś element,działoby się to niezależnie od kierunku skręcenia kół.
Posadź kogoś za kierownicą,sam stań na zewnątrz i osłuchaj.Jeśli to przegub,usłyszysz dźwięk przypominający odgłos kija włożonego w szprychy roweru,jeśli nie zlokalizujesz miejsce generowania dźwięków.
grejan, Nie zwróciłem uwagi,że zmieniłeś oba paski.Lecz bez osobistego osłuchania z zewnątrz i zlokalizowania źródła dźwięków nic nie zrobisz.Niewykluczone,że po zdjęciu paska wielorowkowego ktoś kręcił kołami i nowy pasek nie został założony w odpowiednim punkcie na pompie wspomagania.Pojeź do warsztatu,gdzie robili wymianę,niech zdejmą pasek wielorowkowy,ustawią koła prosto,pompę w pozycji "środkowej" i założą pasek.
grejan, Uważam,że pompa jest w porządku.Źle jest założony pasek.Trudno to wytłumaczyc,ale chodzi o to,że:Przekładnia kierownicza jest obliczona tak,aby kołami przekręcić o określony kąt w prawo i lewo do momentu ograniczającego.Pompa współpracuje z przekładnią w wyliczonym zakresie.W Twoim przypadku przypuszczam ktoś zdjął pasek na prostych kołach,skręcił kołami(nawet lekko)i założył nowy pasek nie prostując kól.W tej chwili jest prawdopodobnie tak,że podczas jazdy na wprost jeden zawór na pompie jest otwarty,a stukanie słyszysz nie od razu,a po skręceniu kół prawie do oporu.Ja bym spróbował zrobić następująco:zdjąć pasek wielorowkowy,ustawić koła idealnie na wprost i w tym położeniu założyć pasek.Powinno wszystko wrócić do normy.
Byłem u mechanika i mam postawić samochód w sobote. Przejechał się i nie bardzo iwedział co to możebyć, jak powiedziałem że pompa wspomagania to się zdziwil bo mówił że tam jest pasek klinowy i nie ma różnicy jak się ją założy. A chrupanie słychać nawet jeśli się delikatnie skręci i jak wpadne np do jakiejś koleiny. Tylko zastanawia mnie fakt że tylko jak dodaję gazu. jak na sprzegle lub luzie to tego nie slychac. No i jest tam koło paska klinowego jakiś siłowniczek maly który się cały rusza może to cos nie tak?
grejan, Ten silowniczek,to napinacz paska wielorowkowego.Wpisz sobie w szukajkę "napinacz paska" i poczytaj.
No i napinacz nie powinien się ruszać,może po wymianie paska nie przykręcili go?
jak wymienia się rozrząd to odpina się jeden wężyk (bo przeszkadza w dojściu)związany z wspomaganiem i wtedy ucieka troche płynu i wtedy pojawia się buczenie pompy wspomagania ale stukotu nie ma czyli musi być coś więcej.
[ Dodano: Czw 03 Kwi, 08 19:42 ]
oczywiście jak nie doleje się oleju
grejan, Ciężko tak na odległość zdiagnozować.Poproś kolegę Koja86, z Twoich okolic,może znajdzie chwilę i spróbuje osłuchac,lub podjedź do Aligatora,lub Krzycha.Adresy znajdziesz w reklamie MastersTuning na górze głównej strony,bo wydaje mi się,że twój mechanik nie ma doświadczenia w Octaviach.
Jutro jadę do mechanika i az boje sie ze znow cos wymysli ze to nie jego wina tylko napinacz itp.
[ Dodano: Sob 05 Kwi, 08 21:38 ]
Byłem u mechanika i od razu wiedział co to jest, a mianowicie jakaś poduszke obrocil jak dodawalem gazu to niby silnik sie dzwigal i chaczyl o karoserie czy cos, mowil mi ze auto bylo chyba (CHYBA)wczesniej bite, ale nie umial mi tego udowodnic itp. że coś tam miedzy teleskopem jest malo miejsca na czesci itp. teraz jest wszystko ok.
[ Dodano: Sob 05 Kwi, 08 22:29 ]
Byłem u mechanika i od razu wiedział co to jest, a mianowicie jakaś poduszke obrocil jak dodawalem gazu to niby silnik sie dzwigal i chaczyl o karoserie czy cos, mowil mi ze auto bylo chyba (CHYBA)wczesniej bite, ale nie umial mi tego udowodnic itp. że coś tam miedzy teleskopem jest malo miejsca na czesci itp. teraz jest wszystko ok.
Komentarz