Wymiana rozrządu - i bczenie, stukanie podczas skrętu w lewo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jemio
    Classic
    • 2009
    • 33

    Wymiana rozrządu - i bczenie, stukanie podczas skrętu w lewo

    to ja też się wypowiem
    jestem za bilardem

    [ Dodano: Pon 17 Lis, 08 21:29 ]
    a tak w ogóle to idę spać :]
    dobranoc 8)
  • grejan
    Ambiente
    • 2008
    • 104

    #2
    Wymiana rozrządu - i bczenie, stukanie podczas skrętu w lewo

    Wymieniłem rozrząd paski i pompa nowa i wszystko ok, ale podczas skręcania w lewo i dodania gazu zaczyna coś bucześ (jakiś taki stukot) przed wymianą tego nie było. W prawo jak skręcam to wszystko ok i tylko jak dodaję gazu tak się dzieje. Co to może być?

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      grejan, Rozrząd akurat nie ma nic wspólnego z układem kierowniczym :diabelski_usmiech
      Jeśli przy skręcaniu w lewo,gdy dodajesz gazu i z prawej strony słychać turkotanie stawiałbym na uszkodzony prawy,zewnętrzny przegub
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • grejan
        Ambiente
        • 2008
        • 104

        #4
        Tylko że przed wymianą rozrządu nie było tego wogóle. dziś odebrałem samochód z warsztatu i to siępojawiło. Zastanawiające.

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          grejan, Może zbieg okoliczności.
          Gdyby np. pasek ocierał o jakiś element,działoby się to niezależnie od kierunku skręcenia kół.
          Posadź kogoś za kierownicą,sam stań na zewnątrz i osłuchaj.Jeśli to przegub,usłyszysz dźwięk przypominający odgłos kija włożonego w szprychy roweru,jeśli nie zlokalizujesz miejsce generowania dźwięków.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • grejan
            Ambiente
            • 2008
            • 104

            #6
            Ale jak jade na luzie to tego nie odgłosu nie ma, ktoś mi powiedzial że może to być wspomaganie kierownicy bo nowy pasek itp.

            Komentarz

            • JanuszSz
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2835
              • Superb II combi (3T5)

              #7
              grejan, Nie zwróciłem uwagi,że zmieniłeś oba paski.Lecz bez osobistego osłuchania z zewnątrz i zlokalizowania źródła dźwięków nic nie zrobisz.Niewykluczone,że po zdjęciu paska wielorowkowego ktoś kręcił kołami i nowy pasek nie został założony w odpowiednim punkcie na pompie wspomagania.Pojeź do warsztatu,gdzie robili wymianę,niech zdejmą pasek wielorowkowy,ustawią koła prosto,pompę w pozycji "środkowej" i założą pasek.
              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

              Komentarz

              • grejan
                Ambiente
                • 2008
                • 104

                #8
                Ok dzięki jutro jadę do warsztatu i zobaczymy. A ty Janusz Sz jak uważasz to może być coś nie tak z pompą wpsomagania?

                Komentarz

                • JanuszSz
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2835
                  • Superb II combi (3T5)

                  #9
                  grejan, Uważam,że pompa jest w porządku.Źle jest założony pasek.Trudno to wytłumaczyc,ale chodzi o to,że:Przekładnia kierownicza jest obliczona tak,aby kołami przekręcić o określony kąt w prawo i lewo do momentu ograniczającego.Pompa współpracuje z przekładnią w wyliczonym zakresie.W Twoim przypadku przypuszczam ktoś zdjął pasek na prostych kołach,skręcił kołami(nawet lekko)i założył nowy pasek nie prostując kól.W tej chwili jest prawdopodobnie tak,że podczas jazdy na wprost jeden zawór na pompie jest otwarty,a stukanie słyszysz nie od razu,a po skręceniu kół prawie do oporu.Ja bym spróbował zrobić następująco:zdjąć pasek wielorowkowy,ustawić koła idealnie na wprost i w tym położeniu założyć pasek.Powinno wszystko wrócić do normy.
                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz

                  • grejan
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 104

                    #10
                    Byłem u mechanika i mam postawić samochód w sobote. Przejechał się i nie bardzo iwedział co to możebyć, jak powiedziałem że pompa wspomagania to się zdziwil bo mówił że tam jest pasek klinowy i nie ma różnicy jak się ją założy. A chrupanie słychać nawet jeśli się delikatnie skręci i jak wpadne np do jakiejś koleiny. Tylko zastanawia mnie fakt że tylko jak dodaję gazu. jak na sprzegle lub luzie to tego nie slychac. No i jest tam koło paska klinowego jakiś siłowniczek maly który się cały rusza może to cos nie tak?

                    Komentarz

                    • JanuszSz
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2835
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      grejan, Ten silowniczek,to napinacz paska wielorowkowego.Wpisz sobie w szukajkę "napinacz paska" i poczytaj.
                      No i napinacz nie powinien się ruszać,może po wymianie paska nie przykręcili go?
                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                      Komentarz

                      • Alberto
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 202

                        #12
                        jak wymienia się rozrząd to odpina się jeden wężyk (bo przeszkadza w dojściu)związany z wspomaganiem i wtedy ucieka troche płynu i wtedy pojawia się buczenie pompy wspomagania ale stukotu nie ma czyli musi być coś więcej.

                        [ Dodano: Czw 03 Kwi, 08 19:42 ]
                        oczywiście jak nie doleje się oleju

                        Komentarz

                        • grejan
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 104

                          #13
                          Silowniczek jest przykrecony ale jakoś moim zdaniem sie troche rusza no ale zastanawiające jest to że tylko słychać ten dźwięk przy skręcie w lewo.

                          Komentarz

                          • JanuszSz
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2835
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            grejan, Ciężko tak na odległość zdiagnozować.Poproś kolegę Koja86, z Twoich okolic,może znajdzie chwilę i spróbuje osłuchac,lub podjedź do Aligatora,lub Krzycha.Adresy znajdziesz w reklamie MastersTuning na górze głównej strony,bo wydaje mi się,że twój mechanik nie ma doświadczenia w Octaviach.
                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                            Komentarz

                            • grejan
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 104

                              #15
                              Jutro jadę do mechanika i az boje sie ze znow cos wymysli ze to nie jego wina tylko napinacz itp.

                              [ Dodano: Sob 05 Kwi, 08 21:38 ]
                              Byłem u mechanika i od razu wiedział co to jest, a mianowicie jakaś poduszke obrocil jak dodawalem gazu to niby silnik sie dzwigal i chaczyl o karoserie czy cos, mowil mi ze auto bylo chyba (CHYBA)wczesniej bite, ale nie umial mi tego udowodnic itp. że coś tam miedzy teleskopem jest malo miejsca na czesci itp. teraz jest wszystko ok.

                              [ Dodano: Sob 05 Kwi, 08 22:29 ]
                              Byłem u mechanika i od razu wiedział co to jest, a mianowicie jakaś poduszke obrocil jak dodawalem gazu to niby silnik sie dzwigal i chaczyl o karoserie czy cos, mowil mi ze auto bylo chyba (CHYBA)wczesniej bite, ale nie umial mi tego udowodnic itp. że coś tam miedzy teleskopem jest malo miejsca na czesci itp. teraz jest wszystko ok.

                              Komentarz

                              Pracuję...